05.12.2022

Pelaaja ensin -kyselyn tulokset

Kauden aikana olemme keränneet palautetta jäseniltämme sekä vieraspelaajilta tunnistaaksemme ne olosuhteet ja tekijät, jotka vaikuttavat pelaajiemme kokemuksiin. Tarkoituksenamme on jatkuvasti kehittää golfyhteisöämme sellaiseksi, että sinä pelaajana olet etusijalla ja saat parhaan mahdollisen kokemuksen. Vastauksia vuoden 2022 jäsen- ja vieraspelaajakyselyihin tuli runsaasti ja tulokset ovat nyt analysoitu.

Olemme jälleen tehneet ennätystuloksen sekä jäsen- että vieraspelaajakyselyssä! NPS (Net Promoter Score) mittaa suositteluindeksiä, eli sitä, miten todennäköisesti asiakas suosittelisi golfyhteisöä ystäville, perheelle tai työkavereille. Jäsenkyselyssä NPS -tuloksemme on 71, joka tarkoittaa sitä, että olemme Suomen kentistä sijalla 7. Kenttiä vertailussa mukana on 83. Vieraspelaajakyselyssä NPS -tuloksemme on 72, tällä tuloksella sijoitumme 6. sijalle. Jos tulosta verrataan koko maan keskiarvoon, on se vieraspelaajakyselyssä +28 korkeampi ja jäsenkyselyssä +21 korkeampi. 

 

Jäsenet

Kokonaisuudessaan omat jäsenet ovat olleet erityisen tyytyväisiä seuraaviin kohtiin: tunnen itseni tervetulleeksi golfyhteisössä, on hauskaa olla golfyhteisön jäsen, kenttä on kokonaisuudessaan hieno ja hyvin hoidettu, väylät ja tiipaikat ovat hyväkuntoiset, viheriöt ovat hyväkuntoiset ja pallo vierii niin kuin pitääkin, klubitalon viihtyisyys, harjoitusalueet, sosiaalisen median kanavat ja nettisivut. Tänä vuonna positiivista palautetta sai myös pelin rullaus ja pelinopeus. Myös asiakaspalvelu – caddiemastereiden iloisuus ja osaaminen korostuivat tänäkin vuonna, mikä on meille erityisen tärkeää. Caddiemasterin palvelu on koko Suomen mittakaavassa sijalla 5! Lisäksi, uusi golfari tuntee itsensä erityisen tervetulleeksi golfyhteisöön, josta kiitos kuuluu jäsenille!

Tänä vuonna kilpailujen ja tapahtumien määrä jakoi mielipiteitä siitä, kuinka paljon niitä kentällämme tulisi järjestää. ”Vapaita aikoja on hyvin saatavilla ja peliaika löytyy helposti, kun haluaa pelaamaan” sai jo paremman arvosanan kuin viime vuonna, mutta kentän kapasiteetti haastaa edelleen, etenkin kiireisimpänä aikana heinä- ja elokuussa. Erityishuomiota ensi kaudella täytyy kiinnittää kentällä tehtävistä toimenpiteistä tiedottamiseen, jotta jokaisella pelaajalla on ajankohtainen tieto pelaamaan mennessä. Viime vuonna opasteet saivat kritiikkiä. Tähän reagoitiin ja ne uusittiin tänä vuonna, joka näkyi palautteessa heti positiivisesti. Opasteiden osalta olimme viime vuonna sijalla 31, kun tänä vuonna nousimme sijalle 8. Palaute on siis hurjan tärkeää, jotta tiedämme, mihin asioihin kiinnittää huomiota.

 

Mikä on paras osa kokemustasi golfyhteisön jäsenenä?

”Mukava yhteisö, aina ystävällinen ja iloinen henkilökunta, hyväkuntoinen kenttä”

”Osakkeenomistajan peliaikojen varausedut. Lähes aina pääsee pelaamaan.”

”Virpiniemessä pelaa hyvähenkistä porukkaa ja aina on hyvää peliseuraa.”

”Hyvä tunnelma, kenen kanssa hyvänsä voi lähteä pelaamaan ja aina viihtyy.”

”Tunnelma on klubilla, kentällä ja kaikkialla sellainen, että aina on mukavaa tulla pelaamaan.”

”Tunne, että kuuluu joukkoon, on tervetullut.”

”Huikee kenttä, sijainti, palvelut. Aina kun tulee klubille ja näkee iloisia ihmisiä, on mukava lähtee pelaamaan. Työntekijät on aina hyvällä tuulella enkä ole koskaan saanut huonoa asiakaspalvelua Virpiniemestä. Kokonaisuudessaan paras golfklubi.”

”Se, kuinka hyvin kaikki ottivat minut uutena jäsenenä vastaan. Henkilökunta ja muut pelaajat. Loistavaa toimintaa ja tuli oikein hyvä mieli. :)”

 

Kuinka voimme tehdä kokemuksestasi golfyhteisön jäsenenä entistä paremman? 

”Vähemmän kilpailuja, enemmän peliaikoja viikonlopuille”

”Pelaajille voisi korostaa vielä enemmän ready golfin periaatteita, osa pelaajista pelaa todella hitaasti kaikessa rauhassa vaikka taakse kertyy sumaa. Etenkin uusille pelaajille tätä kannattaisi opetuksissa painottaa.”

”Helpottaa peliaikojen saamista, rangelle katos ja palloautomaatti toimimaan kunnolla. Bunkkereiden hiekka kuntoon.”

”Loppukesästä on todella vaikea päästä pelaamaan useiden kisojen johdosta. Voisiko kisoja jakaa tasaisemmin heti alkukesästä alkaen, jottei loppukesän kalenteri täyty kisoista niin rankasti?”

”Vesiesteiden kunto on tällä hetkellä aika kamala, ja laskee kentän siisteyden yleivaikutelmaa.”

”Pientä viilausta; sähköisille ilmoitustauluille tietoa kentän kunnostustöistä pari päivää etukäteen (ilmastointi tms.), puiden teippausmerkinnät ajan tasalle (helpottaa pallon etsintää), väylävessojen tarkastus ja siivous kaksi kertaa päivässä (valvoja vai kuka?) ja vessojen ulkopuolelle kenkäharja ettei märkää heinää kulkeudu sisälle.”

 

Vieraspelaajat

Myös vieraspelaajien palautteissa korostuu kokemus siitä, että golfyhteisössä on mukava ja lämmin tunnelma. Kentän upea kunto ja layout on tänä vuonna saanut erityiskiitosta. Myös maisemat – etenkin takaysin meren läheisyys – aiheuttaa positiivisia kokemuksia pelaajille. Uudet väylävessat ovat keränneet kiitosta niin omien jäsenten, kuin vieraspelaajien keskuudessa. Vieraspelaajien kritiikissä ja kehitysehdotuksissa korostuu etenkin peliaikojen saatavuuden haasteet, sekä kentällä tapahtuvista toimenpiteistä tiedottamisen tärkeys.

 

Mikä oli paras osa kokemustasi?

”Kaikinpuolin erinomainen kenttä. Sopivan haastava ja kaunis sekä erittäin hyvässä kunnossa.”

”Tervetullut olo kentälle. Klubilla tervehditään myös vieraspelaajia. Kenttä hyvässä kunnossa.”

”Uskomattoman hieno kokonaisuus, erityisen upea takaysi.”

”Huippu hyvin hoidettu kenttäkokonaisuus ja ystävällinen ilmapiiri.”

”Huoltoajoneuvoa ajava nuori nainen pysähtyi, sammutti ajoneuvonsa ja kysyi ystävällisesti: ”voinko auttaa?” Hienosti on koko henkilökunta ohjeistettu palvelemaan asiakkaita!”

”Ilmapiiri vieraspelaajaa kohtaan, caddiemasterin tervetulotoivotus ja opastus sekä peliryhmän opastava asenne, kiitos! Ja kentän maisemathan ovat upeat.”

”Hienot maisemat, hyväkuntoinen kenttä ja ne väylävessat! 🤩

”Maisemointiin oli panostettu, istutukset jne. Ympäristö miellyttävä. Hieno paikka.”

 

Miten voimme tehdä kokemuksestasi vieläkin paremman?

”Lisää tiiaikoja.”

”Muutamat griinit voisi olla parempia.”

”Pukuhuone melko pieni kentän käyttäjämääriin nähden, parkkitila meinaa loppua kesken.”

”Vieraspelaajille hieman paremmat pelimahdollisuudet. Vaikka osakkeenomistaja on ykkönen ei vieraspelaajia pidä unohtaa täysin. Peliaikoja todella vaikea löytää tämänhetkisillä varaukseen tarjolla olevilla ajoilla.”

”Siirtymä 1. tiille on pitkä. Aloituspaikan läheisyyteen putti- ja chippipaikka.”

”Lyöntijälkien ja alastulojälkien korjaus on todella huonolla tasolla. Kiinnittäkää siihen paljon huomiota.”

 

Yhteenveto

Kokonaisuudessaan mennyt kausi on ollut monilla mittareilla todella onnistunut. Lämmin tunnelma ja ystävällinen ilmapiiri korostuvat sekä jäsenten, että vieraspelaajien kyselyssä, mistä isoin kiitos kuuluu teille – koko yhteisölle ja sen jäsenille. Kyselyn tulokset antavat meille arvokasta tietoa siitä, mitkä asiat ovat menneet mallikkaasti ja missä asioissa voimme suoriutua entistäkin paremmin. Kysely antaa meille myös työkalun seurata kehitystä, sekä niitä tekijöitä, jotka vaikuttavat pelaajiemme sekä vieraidemme kokemuksiin golfyhteisössämme. Lämmin kiitos vastauksistanne!